Українці за рік витратили в інтернеті майже 2 млрд євро

Український on-line сектор знаходиться тільки на початку шляху, володіючи при цьому серйозним потенціалом. Протягом останніх п’яти років вітчизняний ринок on-line торгівлі показував значне зростання незалежно від економічних коливань.
За даними Українського процесингового центру та Асоціації учасників електронного бізнесу, в 2011 році на 30-50% зросли обсяги on-line торгівлі в Україні, в порівнянні з 2010 роком.

З січня по листопад 2011 року на 98% збільшилися обороти інтернет-магазинів, що використовують систему eCommerce Connect (у порівнянні з аналогічним періодом 2010 року).

За даними компанії Appleton Mayer, найбільш популярними сегментами електронної торгівлі в Україні є комп’ютери та оргтехніка (включаючи комплектуючі), побутова техніка і книги. До інших категорій товарів, які респонденти найчастіше купували on-line, також належать: мобільні телефони та аксесуари (27%), бронювання/купівля квитків (22%), сувенірно-подарункова продукція (16%), їжа і напої (12% ), товари для дітей (11%), мультимедійна продукція (9%), канцтовари (9%), фото- та аудіотехніка (8%).

Наталія Кравець, директор департаменту торговельної нерухомості Colliers International, зазначила, що в Україні найбільший вплив на торгові центри on-line торгівля чинить у великих містах. На відміну від європейців, для яких головним критерієм вибору магазину є асортимент, в українців пріоритетною залишається ціна. І саме електронні магазини можуть запропонувати нижчий рівень цін.

“У невеликих містах вплив інтернет торгівлі поки майже не відчувається, тому що в них набагато меншою популярністю користуються інтернет-магазини через невисоке охоплення населення інтернетом і низький рівень логістичної інфраструктури, необхідної для доставки товару”, – підкреслила експерт.

В Європі оn-line торгівля – один з найбільш швидкозростаючих ринків. Починаючи з 2008 року обсяг електронної торгівлі збільшився на 70%, перевищивши в минулому році ?200 млрд. Лідерами в цій галузі є Великобританія (?59,4 млрд.), Німеччина (?45,07 млрд.) і Франція (?38,66 млрд.). На них припадає 71% всіх on-line продажів в Європі.

Найбільша частка ринку on-line торгівлі у Великобританії – 12%. Потім йдуть Німеччина (9%) і Швейцарія (8,7%). В середньому майже у всіх країнах в 2011 році ринок on-line торгівлі зумів відтягнути в офф-лайнових рітейлерів трохи більше 1% ринку. Винятком стала Італія, де частка ринку інтернет-торгівлі, навпаки, знизилася на 2%, що відбулося за рахунок більшого зростання продажів в регулярних магазинах.

Найбільше зростання on-line продажів в 2011 році було зафіксовано у Франції та Польщі – понад 20%. Високі показники у Швеції та Італії (по 18%), а також Норвегії (17%).

У 2012 році експерти прогнозують зростання інтернет торгівлі на рівні 16% в середньому по Європі, і збільшення середньої частки ринку on-line продажів до 9%. Найбільше зростання прогнозується в Польщі і Франції (як і в попередньому році – більше 20%). Британія продовжить займати лідируючу позицію за часткою електронної торгівлі, яка до кінця 2012 року перевищить 13%.

За матеріалами ЛІГАБізнесІнформ

Опубліковано у Новини. Додати до закладок Постійне посилання.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*


− 1 = два

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>