Спори з фінансовими установами пропонують вирішувати через фінансових уповноважених

Держфінпослуг розробив проект Закону “Про позасудовому вирішенні спорів між споживачами фінансових послуг та фінансовими установами, крім банків”.

Зазначеним проектом пропонують створити інститут фінансового уповноваженого. За задумом розробників проекту, фінансовий уповноважений – це фізична особа, яка виступає незалежним посередником у позасудовому вирішенні спорів між споживачами фінансових послуг та фінансовими установами. Передбачається, що фінансові уповноважені будуть діяти при об’єднаннях фінансових установ, а для об’єднань, кількість членів яких перевищує 10% загальної кількості закладів, які надають окремий вид фінпослуг, наявність фінансового уповноваженого хочуть зробити обов’язковим.

Цікаво, що плату за свої послуги фінансовий уповноважений буде отримувати саме від об’єднання за яким він “закріплений”, тобто з яким уклав договір. Такий договір не зможе бути укладений менше, ніж на 3 роки. При цьому, уповноважений зможе “обслуговувати” тільки одне об’єднання.

У разі рішення уповноваженим спору за участю фінустанови, яка не є членом об’єднання, до якого він “прикріплений”, його послуги має буде сплатити фінустанова-учасник спору.

Для передачі спору на розгляд фінансовим уповноваженим сторони повинні укласти спеціальний договір. Можливість такого способу розв’язання спору може бути передбачена у вигляді застереження в договорі про надання фінансових послуг. Такий договір обов’язково повинен містити положення про відповідальність фінустанови за невиконання рішення фінансового уповноваженого.

Фінансовий уповноважений зможе розглядати будь-які скарги на дії або бездіяльність фінустанов у сфері надання фінансових послуг, крім обмежень, встановлених законодавством. Гранична сума, яка може оскаржуватися споживачем фінансових послуг через фінансового уповноваженого, встановлюється Положенням про діяльність фінансового уповноваженого, яке затверджується об’єднанням фінустанов і узгоджується з центральним органом виконавчої влади з питань захисту прав споживачів, але її розмір не повинен перевищувати 200 мінімальних заробітних плат (на сьогоднішній день 214 600 гривень).

Термін розгляду спору між сторонами не повинен перевищувати 2 місяці з дати отримання фінансовою уповноваженим заяви споживача фінансових послуг. При перевищенні зазначеного терміну дозвіл спору фінансовим уповноваженим припиняється. У такому випадку всі витрати сторін покладаються на об’єднання фінансових установ, від якого фінансовий уповноважений отримує винагороду.

За результатами розгляду спору фінансовий уповноважений приймає рішення, докладні реквізити якого регламентуються зазначеним законопроектом.

В аналізі регулятивного впливу зазначеного законопроекту розробники вказують, що на відміну від вирішення спору третейськими судами, з підвідомчості яких вилучено справи у сфері захисту прав споживачів, споживач не буде сплачувати збір за звернення до фінансового уповноваженого і буде мати право на звернення до суду в будь-який момент : як при розгляді спору фінансовим уповноваженим, так і після винесення ним рішення.

Всеукраїнська мережа ЛІГА: ЗАКОН
Опубліковано у Новини. Додати до закладок Постійне посилання.

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*


два × = 18

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>